ONZE SERVICEVOORWAARDEN

Dit contract is een juridisch instrument tussen de koper en de verkoper. De Koper verklaart dat hij/zij deze Overeenkomst heeft gelezen en begrepen en dat er geen andere garantie of verklaring, expliciet of impliciet, door de Teler/Verkoper is afgegeven. Deze Overeenkomst bevat de volledige tekst van de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de zaken die in deze Overeenkomst worden besproken. Koper en Verkoper komen overeen dat geen aanvullingen of wijzigingen in deze Overeenkomst zijn toegestaan, tenzij deze schriftelijk zijn vastgelegd en door Koper en Verkoper zijn ondertekend.

 

Beperking van aansprakelijkheid. De Koper erkent en stemt ermee in dat het onpraktisch, zo niet onmogelijk is, om de werkelijke schade te schatten die kan voortvloeien uit een inbreuk door de Verkoper, met inbegrip van elke handeling of omissie, in verband met de verkoop die hieronder plaatsvindt. De Koper stemt ermee in dat de Verkoper niet aansprakelijk is voor enig persoonlijk letsel of schade aan eigendommen of verlies met betrekking tot dit contract. De Koper stemt ermee in dat in het geval dat de Verkoper aansprakelijk wordt bevonden voor enig letsel, verlies of schade in welk opzicht dan ook, de aansprakelijkheid van de Verkoper beperkt is tot tweehonderdvijftig euro (250 EUR). De verkoper biedt geen andere garanties dan die welke schriftelijk zijn vastgelegd.

 

Verkoper wijst alle impliciete garanties van verhandelbaarheid en alle impliciete garanties van geschiktheid voor een bepaald doel af. Geen enkele werknemer, agent of andere vertegenwoordiger van Verkoper is bevoegd om aanvullende uitdrukkelijke garanties te geven of de voorwaarden van deze Overeenkomst te wijzigen.

 

Alternatieve conflictbemiddeling. Voor elke claim of geschil tussen Koper en Verkoper met betrekking tot deze Overeenkomst, de verkoop hieronder en het Dier dat onder deze Overeenkomst valt, is de volgende verplichte en bindende geschillenbeslechtingsprocedure van toepassing en is deze de exclusieve procedure voor het indienen van een claim of geschil. eventuele vorderingen tussen partijen. . Eventuele claims, klachten of geschillen van Koper (gezamenlijk de "Claim") dienen schriftelijk aan Verkoper te worden gericht, samen met een toelichting op de wettelijke basis voor de claim. Binnen 20 dagen nadat de koper de claim heeft ingediend.

 

De koper en verkoper ontmoeten elkaar persoonlijk op een door de verkoper gekozen locatie en proberen de klacht zo goed mogelijk op te lossen. Indien de klacht niet binnen 30 dagen na levering aan de verkoper is opgelost, dienen de koper en de verkoper de klacht voor te leggen aan een formele arbitrageprocedure voor een arbiter die gezamenlijk door de partijen wordt gekozen. Indien de klacht niet binnen 90 dagen na indiening bij de arbiter is opgelost, en uitsluitend indien er een impasse is bereikt na het formele, persoonlijke arbitrageproces, wordt de klacht onderworpen aan bindende arbitrage door een enige arbiter overeenkomstig de Regels. Arbitrage van de Duitse Arbitragevereniging in Berlijn, op grond waarvan de beslissing van de arbiter schriftelijk moet worden genomen en feitelijke en juridische conclusies moet bevatten.

 

Indien Koper deze bepaling niet naleeft, betekent dit dat hij afstand doet van zijn claim(s) en dat dit een wezenlijke schending van deze Overeenkomst is. Verkoper heeft recht op schadevergoeding en advocaatkosten. Koper erkent dat hij afstand doet van enig recht om vorderingen tegen Verkoper voor de rechter te brengen of een juryrechtszaak te laten voeren voor dergelijke vorderingen, met inbegrip van bepaalde wettelijke vorderingen, waaronder, maar niet beperkt tot, die welke voortvloeien uit artikel 828.29 van de Berlijnse statuten. Koper begrijpt dat hij, niettegenstaande deze clausule inzake alternatieve geschillenbeslechting, nog steeds moet voldoen aan de vereisten, termijnen en opschortende voorwaarden van artikel 828.29 of andere wetgeving.

 

De koper kent het verschil tussen deze alternatieve geschillenbeslechtingsprocedure en een gerechtelijke procedure en geeft de voorkeur aan deze optie, omdat deze waarschijnlijk efficiënter en effectiever is bij het oplossen van geschillen en goedkoper is dan een gerechtelijke procedure.


In geval van arbitrage of een formeel geschil tussen de partijen waarop deze Overeenkomst betrekking heeft, heeft de in het gelijk gestelde partij recht op redelijke advocaatkosten. Verkoper heeft tevens recht op vergoeding van alle redelijke advocaatkosten die hij heeft gemaakt bij het afdwingen van zijn rechten onder deze Overeenkomst of bij het reageren op een ongerechtvaardigde of ongegronde klacht van Koper, ongeacht of er een formeel geschil tussen partijen ontstaat.

 

geen denigrerende opmerkingen. De Koper stemt ermee in om geen mondelinge of schriftelijke uitlatingen te publiceren of te doen die de Verkoper of diens eigenaren, functionarissen, werknemers, adviseurs, agenten of vertegenwoordigers in diskrediet brengen. Denigrerende uitspraken omvatten onder meer, maar zijn niet beperkt tot, uitspraken die (i) denigrerend, ongunstig of beledigend zijn; (2) lasterlijk, beledigend of kwetsend is; of (ii) de Verkoper in een negatief daglicht stellen.